Prošlog meseca, prodato upola manje automobila nego u januaru 2010. godine. Neprikosnoveni lider, domaći "punto", prvi put, i pored produženih subvencija, zauzeo peto mesto na listi prodaje. Prodato tri puta manje "punta". Ispred "Fijata" koji je prodao tri puta manje "punta" nego prošle godine, našle su se čak četiri firme: "Škoda" sa 210 automobila, "Dačija" sa 195, "Hjundaji" sa 156, "Folksvagen" sa 126 prodatih vozila. Teško je objašnjivo da je i pored subvencije od 600 evra za reciklažu, uz subvencioniranu kamatu od 4,5 odsto, prodato čak tri puta manje "punta". Oni koji najbolje prodaju kažu da jedino akcijama mogu da privuku nove kupce. U Udruženju uvoznika kažu da će se kriza u prodaji nastaviti do Sajma automobila u martu, kada mnogi kupci očekuju popuste.
Prošlog meseca, prodato upola manje automobila nego u januaru 2010. godine. Neprikosnoveni lider, domaći "punto", prvi put, i pored produženih subvencija, zauzeo peto mesto na listi prodaje. Prodato tri puta manje "punta".
Ispred "Fijata" koji je prodao tri puta manje "punta" nego prošle godine, našle su se čak četiri firme: "Škoda" sa 210 automobila, "Dačija" sa 195, "Hjundaji" sa 156, "Folksvagen" sa 126 prodatih vozila.
Teško je objašnjivo da je i pored subvencije od 600 evra za reciklažu, uz subvencioniranu kamatu od 4,5 odsto, prodato čak tri puta manje "punta". Oni koji najbolje prodaju kažu da jedino akcijama mogu da privuku nove kupce.
"Trenutno smo u akciji 'šest u jedan' u kojoj odobravamo besplatan servis do 120.000 kilometara, dajemo četiri besplatne gume, besplatno osiguranje i produženu garanciju", kaže Dušan Cincar iz "Autočačka".
U Udruženju uvoznika kažu da će se kriza u prodaji nastaviti do Sajma automobila u martu, kada mnogi kupci očekuju popuste.
Miloš Petrović iz Udruženja uvoznika automobila i delova kaže da ove godine ta situacija neće moći da se ispoštuje iz razloga što nije realno da nešto što je dostiglo fabričku cenu, da neko ko prodaje sa gubitkom, pokuša još da snizi cenu automobila.
U nekim auto-kućama kažu da će naći načine da još spuste cenu za Sajam automobila, jer očekuju da će deo troškova preuzeti banke i osiguravajuće kuće.
"U ovom trenutku vode se pregovori kako sa proizvođačima koji bi trebalo da formiraju cenu vozila, tako i sa lizing kućama i bankama koji bi trebalo da finansiraju prodaju, pa čak i sa osiguravajućim kućama, koje imaju u pripremi mnoge projekte koji će biti finalizirani do sajma", kaže Zoran Dragoja iz "Hit auta".
Stručnjaci kažu da je situacija na tržištu posledica velikog broja prodatih novih vozila od 2005. do 2010. godine.
Oni koji su automobile u tom periodu kupili na kredit, a koje je zahvatila ekonomska kriza, ponudili su drugima da po daleko nižim cenama otkupe vozila, jer nemaju mogućnosti da otplate rate, pa je to smanjilo potražnju za novim automobilma.